Votează

Care din proiectele jos enumerate, după părerea dvs. sunt lorem ipsum dollar sit amet?

Loading ... Loading ...
Loading...
BNM · USD/EUR · 29 Mar 
National Bank of Moldova
Check: 29 Mar 2024 00:35 UTC
Latest change: 28 Mar 2024 22:05 UTC
Disclaimers. This plugin or website cannot guarantee the accuracy of the exchange rates displayed. You should confirm current rates before making any transactions that could be affected by changes in the exchange rates.

Mobilitate Urbană


Mobilitatea este unul dintre principalele elemente ale unui oraș modern. Mobilitatea urbană sustenabilă integrează armonios toate opțiunile de deplasare într-un oraș – transportul public și privat, mersul cu bicicleta sau pe jos – pentru a asigura confortul, rapiditatea și eficiența mișcării în oraș. Mobilitatea urbană favorizează omul, înainte de toate.

Din cauza transportului public incomod și ineficient și a lipsei condițiilor alternative de deplasare (biciclete, infrastructură pietonală), oamenii tind să își procure automobile personale și să circule cu ele. În consecință, Chișinăul suferă de ambuteiaje cronice, infrastructura rutieră este supra-solicitată, spațiile publice și trotuarele degradează din cauza parcărilor ilegale, iar nivelul de poluare a aerului crește constant.

În iulie 2022 în Municipiul Chișinău erau înregistrate 334 675 de autovehicule dintre care 238 810 de autoturisme private, cu 56% mai mult decât în 2009.

Sursa: Registru

Problemele pe care le are acum Chișinăul le-au avut în trecut multe orașe europene care au schimbat paradigma de utilizare a spațiului urban prin centrarea pe om, și nu pe mașină. Favorizarea folosirii vehiculelor prietenoase mediului, utilizarea eficientă a transportului public și dezvoltarea transportului alternativ au transformat orașele europene în urbe pline de oameni, și nu de mașini.


Budapesta, Ungaria

Chișinăul urmează să își regândească rețeaua de transport astfel încât să putem oferi oamenilor alternative sigure, eficiente şi confortabile de deplasare, fie cu transportul public, privat, bicicleta sau mersul pe jos. Practicile actuale de planificare și dezvoltare urbană strategică în cele mai avansate orașe ale lumii sunt focusate tot mai mult pe principiile de mobilitate sustenabilă, ”smart mobility” și ”eco mobility”, iar transportul urban de alternativă ocupă un loc tot mai important în politicile de dezvoltare a aglomerațiilor urbane moderne. Proiectul Orașe Verzi Durabile oferă suport Primăriei mun. Chișinău în elaborarea unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă.

Ce este un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă?

Planulde Mobilitate Urbană Durabilă este un document de planificare integrată și sustenabilă a mobilității urbane, care promovează dezvoltarea echilibrată a tuturor modurilor relevante de transport, concomitent cu încurajarea unei schimbări spre modele mai sustenabile. Documentul inovează planificarea transporturilor pentru a răspunde nevoilor de mobilitate și a crește calitatea vieții urbane. Majoritatea orașelor europene au dezvoltate Planuri de mobilitate urbană durabilă.

Acest document va ajuta municipiul Chișinău să prioritizeze și să își planifice mai eficient investițiile și acțiunile legate de mobilitate: transport public, infrastructură pietonală, infrastructură pentru biciclete, transport privat și parcări,siguranța în trafic.

Un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă are drept scop următoarele:

  • Facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă și la servicii
  • Îmbunătățirea siguranței și securității
  • Reducerea poluării, a emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului de energie
  • Creșterea eficienței și a eficacității costurilor pentru transportul de persoane și mărfuri
  • Creșterea atractivității și a calității mediului urban

 

 

 

Construim un oraș pentru oameni împreună cu oameni!

Mobilitatea urbană sustenabilă e centrată pe oameni. Oamenii trebuie să fie parte a soluţiei. Oamenii – în calitatea lor de pietoni, șoferi, cicliști sau utilizatori ai transportului public – cunosc cel mai bine provocările cotidiene ale mobilității și pot veni cu cele mai bune soluții. Așa creăm un oraș pentru oameni. Proiectul Orașe Verzi Durabile va consulta opinia chișinăuienilor la fiecare etapă de elaborare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

Dorești să fii parte din echipa chișinăuienilor ce își face auzită vocea și vine cu soluții în elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Chișinău, înregistrează-te AICI.

Străzi pentru oameni 

Mersul pe jos este cel mai natural, sustenabil și sănătos mod de deplasare în oraș. Un oraș prietenos pietonilor este un oraș care oferă o infrastructură pietonală confortabilă, accesibilă, plăcută și atractivă.

Pentru a ajuta orașul Chișinău să dezvolte o astfel de infrastructură, Green City Lab a inițiat elaborarea unui Ghid de Design al Străzilor din Chișinău. Acesta este un document care va ajuta autoritățile publice locale, agenții economici, arhitecții și proiectanții din oraș să proiecteze și să construiască trotuare, intersecții, fațade și spații publice care să încurajeze mersul pe jos prin oraș.

Sustenabil și Sănătos

Accesibil și Atractiv

Verde și Curat

Transport alternativ 

Transportul alternativ presupune alte moduri de deplasare decît automobilul personal. Cele mai populare moduri de transport alternativ sunt transportul public în comun și ciclismul urban.

Pentru încurajarea și promovarea dezvoltării transportului public urban din Chișinău, Green City Lab susține proiectele municipale de modernizare a sistemului de transport public precum: taxarea electronică, GPS în troleibuze, modernizarea stațiilor de așteptare, organizarea benzilor dedicate transportului public.

În paralel, pentru dezvoltarea ciclismului urban, Green City Lab a inițiat elaborarea unui Plan Strategic de Implementare a Infrastructurii pentru Biciclete în Chișinău. Acest document va oferi suport autorităților municipale pentru implementarea și extinderea infrastructurii pentru biciclete conform practicilor și standardelor europene.

 

Coridoare verzi

Coridoarele ecologice sau conexiunile între pădurile, parcurile și spațiile verzi din oraș și din împrejurimi este o modalitate de limitare a efectelor negative ale fragmentării urbane. Fiind conectate prin coridoare verzi, toate parcurile și zonele verzi din oraș pot acționa ca un tot întreg și pot reduce mai eficient impactul poluării mediului urban.

De asemenea, coridoarele verzi pot acționa în calitate de căi de transport și circulație pentru pietoni și bicicliști. Ei s-ar putea deplasa dintr-un parc în altul fără a intersecta coridoare majore de transport sau zone urbane aglomerate. Acest fapt ar reduce presiunea transportului pe străzile și drumurile din oraș și ar încuraja oamenii să folosească mai des mijloacele de transport alternativ.

Green City Lab a inițiat elaborarea unui Plan de Dezvoltare a Coridoarelor Verzi Urbane pentru primăria Chișinău.

Trasee pietonale

Traseele pietonale reprezintă o rețea de străzi care conectează diverse obiective culturale, turistice și de agrement și pe care circulația pietonilor este prioritară față de circulația transportului. Deși accesul automobilelor pe aceste străzi este permis, numărul automobilelor care circulă este mai mic iar ele pot circula doar cu viteze reduse și au mai puține spații pentru parcare. În schimb pentru pietoni și bicicliști aceste străzi oferă trotuare mai late, piste dedicate, stații de transport public. Ele au mai mult mobilier urban și mai multe spații verzi, fațade mai atractive, încurajează amenajarea teraselor și activităților culturale stradale și oferă o deplasare plăcută de la un obiectiv la altul.

Green City Lab a inclus elaborarea unui plan de dezvoltare a acest trasee pietonale în cadrul Ghidului de Design Stradal pentru Chișinău.

Alte articole

12 iulie 2019
Î

În Republica Moldova, automobilele electrice sunt scutite de plata accizelor și de TVA la import. Este de aproape 6 ori mai ieftin să conduci o mașină electrică decât una convențională: 10 km parcurși de o mașină diesel/benzină costă XXX lei, aceiași distanță parcursă de un electromobil fiind de XXX lei Au costuri mici de întreținere: motorul electric nu are componente în mișcare care sunt consumate în cursul folosirii și nici lichide care necesită înlocuire, sistemul de recuperare a energiei în faza de decelerare reduce uzura plăcuțelor de frână