Votează

Care din proiectele jos enumerate, după părerea dvs. sunt lorem ipsum dollar sit amet?

Loading ... Loading ...

Moldova Electro Maraton 2020

Moldova Electro Maraton devine o tradiție, nu doar una frumoasă dar și una destul de utilă, în comparație de la prima ediție la cea de a treia care a avut loc recent, vedem cum evoluează dezvoltarea infrastructurii mașinilor electrice în țară. Doar doi ani în urmă aveam numai vreo 5 prize în Chişinău şi… cam nici una în ţară? În toamna anului 2018, cei de la PiataAuto.md, alături de PNUD Moldova şi mai mulţi parteneri vizionari dădeau start primei ediţii Moldova Hybrid-Electro Maraton, în care au participat maşini 100% electrice, dar şi hibride cu încărcare de la priză şi hibride tradiţionale. Era primul pas şi era logic să fim cât mai inclusivi cu modelele şi tipurile de propulsie.

Tot atunci, PNUD Moldova a inițiat un proiect de creare a unei infrastructuri naţionale de prize electrice. A urmat ediția din 2019 cu mașini 100% electrice și acum suntem în 2020, progresul nu a stagnat, indiferent de toate dificultățile pe care le-a adus acest an. Proiectul de dezvoltare a infrastructurii e plină desfășurare și noi deja numărăm peste 70 de stații de încărcare dintre care 33 au fost instalate de compania EV Point, datorită parteneriatului dintre PNUD Moldova și Agenția pentru Eficiență Energetică și Ministerul Economiei și Infrastructurii.

Scopul maratonului este de a promova mobilitatea prietenoasă mediului, de a demonstra capacitatea automobilelor electrice și de a marca evoluțiile majore în acest domeniu, care s-au produs în Moldova în ultimii doi ani.

”Cu acest maraton ne propunem să arătăm capacitatea reală a mașinilor electrice, pentru a contribui astfel la accelerarea utilizării transportului cu emisii reduse – o infrastructură care a atins în ultimii ani un nivel impresionant de dezvoltare, datorită parteneriatelor puternice și fructuoase dintre sectoarele public și privat din Republica Moldova,” spune Simion Berzoi, coordonator de proiect în cadrul ”Orașe Verzi Durabile pentru Moldova”.

Provocarea din acest an pentru participanții expediției a fost să traverseze Moldova de la sud la nord într-o singură zi, pe o distanță de 500 km. Având multe prize pe traseu, asta ar însemna că fiecare mașină poate fi încărcată acolo unde are nevoie, fără a face rândul la stație. Și toate automobilele au făcut față acestei provocări, indiferent de tipul de baterie sau timpul de încărcare.

Mai multe detalii despre această provocare și aventurile automobilului Hyundai Ioniq

Condus de colegul nostru Ion Malanici, aflați chiar din jurnalul de călătorie a lui Ion.

Vedeți și fotografiile de la maraton și reportajele video de la cele patru zile de expediție.